Pages

Koffie, bloemen & de zon - Update

donderdag 16 februari 2017

Ja, ik leef nog! Al sinds November niet meer geblogt, niet meer op andere blogs meegelezen of wat dan ook. Gewoon even helemaal niets gedaan in de Blogwereld. En eerlijk is eerlijk: ik heb het ook niet gemist. Er is veel gebeurt in tussentijd & er staat nog veel te gebeuren. Tijd voor een update!
Het zonnetje blijft achter de wolken vandaag, dus geniet ik extra van de lente binnen. De bloembollen werden al volop in huis gehaald. En ook de voorjaarsmix stond mooi te wezen in ons huis. Toen de zon zich nog wel liet zien. Nu zit ik al een aantal dagen thuis bij te komen van alle onrust de afgelopen tijd.. Slik pijnstillers, maar toch blijft die druk op mijn slapen vervelend aanwezig. Iets teveel doen betekend duizelig zijn. Niet echt fijn, maar gelukkig gaat het met stapjes vooruit, met ups en downs.

A lot has happened. Het is tijd is om een andere weg in te slaan dan anderen. Mijn weg te vervolgen, die vol kansen voor mij open ligt. Anderen die niet zien welke problemen ze telkens weer omzeilen, het bij het oude willen laten en er gewoon geen kapitein op het schip is. Dat is lastig, zorgt voor veel onrust en ik vergat steeds meer op mijn gevoel te vertrouwen. Ik hield even mijn hoofd niet meer boven water en besloot voor mijzelf te kiezen. Rust te pakken. & bam. Daar kwamen alle klachten na een tijd van alsmaar doorgaan. Heb ik spijt? Nee. Ik had het niet willen missen. Heb er veel van geleerd. Maar het is wel vervelend dat ik ver over mijn grenzen ben heengegaan, in een omgeving waar ik mij niet veilig voelde.
Maar er is koffie en er is soms zon! Kwetsbaarheid en moed. Zwart en wit. Maar ook kleur. En zelf dat ene likje verf geven, mijzelf de kleur gunnen, dat maakt dat ik mij er wel door sla. De wil is er wel, nu mijn lichaam weer liefhebben en luisteren naar wat het te zeggen heeft. Beter op mijn gevoel te vertrouwen, intuïtie weer te laten meetellen en vooral ook alle shit los te laten.
De zon weer op en in mijn bol te voelen schijnen. Ik ben echt toe aan lente!

2 opmerkingen:

  1. Laat de lente maar komen!!! En doe jij nog maar even lekker rustig aan. Tijd nemen voor jezelf. Doe ik met je mee... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het enige wat ik je kan zeggen, rust lekker uit! En dan weer met frisse energie een nieuwe uitdaging aan gaan.. Geniet lekker van je koffie, de zon, de bloemetjes en dan komt de rest vanzelf wel weer..

    BeantwoordenVerwijderen

 
Made by Koffiezuster