Pages

Vandaag kijk ik naar

donderdag 9 maart 2017

'Vandaag kijk ik naar wat goed gaat
naar wat ik wel heb in plaats van niet
Focus ik op positief
want dat waar je op focust
is wat je voelt en ziet'
~ Jip ~

Soms mag ik even weer stilstaan bij wie ik ben en wat ik heb. Om dankbaar voor te zijn & even stil te staan. Niet aldoor te razen, mij opgejaagd voelen & non stop doorgaan, vernieuwing en verandering willen, maar er naar te kijken dat het goed is zoals het is (en het evt. ook anders kan). Dit wil ik bewuster gaan doen, zodat het ook onbewust weer gaat leven. Elke dag een paar notities te maken, een tekening, wat te knippen en te plakken, om er vorm aan te geven. En wellicht dat dit thema ook wel vaker op mijn blog zal verschijnen.

'Kijk eens om je heen, overal is wat leuks te zien.' 

-- Waar ik dankbaar voor ben --
Ons huis, van binnen is het 'af' ~ Plannen maken voor het aanleggen van de tuin ~ Wegdromen bij de vogeltjes, insecten, vlinders die onze tuin mogen verwelkomen & al het groen om even tussen te gaan zitten en gewoon te genieten ~ De lente in huis halen met bollen, bloemen en vrolijke decoratie ~ De 2 bloempotjes met vetplantjes die ik gisteren bij Ikea kocht voor op de eettafel ~ De fijne gesprekken met lieve mensen om mij heen ~ Mooie muziek die uit mijn laptop komt (vaak de Discovery weekly playlist van Spotify) ~ De dankbaarheid van de ouderen & de kopjes koffie ~ De inspirerende artikelen die ik op Facebook en Twitter voorbij zie komen

Wat zijn jouw dankbare momentjes of dingen van de afgelopen dagen? Sta jij er regelmatig bij stil? Hoe krijgt dat vorm?

1 opmerking:

  1. Ik probeer elke ochtend te beginnen en elke avond af te sluiten met een moment waarop ik mezelf de vraag stel hoe ik me voel. Aarden. Loslaten. Mindfulness. Ik ben elke dag voor heel veel dingen dankbaar, dat geeft ook zo'n fijn gevoel. Dankbaar dat mijn Puber graag wil koken, lieve appjes van vrienden, goed gesprek met collega. En zo kan ik nog wel even doorgaan... ;)

    BeantwoordenVerwijderen

 
Made by Koffiezuster